מפה

איפה אנחנו

מירב שוכנת בגובה 440 מ‘ מעל פני הים על הר אבינדב, אחד מפסגות רכס הגלבוע. היישוב משקיף ב- 360 מעלות אל נופי הגלבוע הצפוני והדרומי, דרום עמק יזרעאל, בקעת בית שאן, בקעת הירדן והרי הגלעד והבשן.
מבחינה טופוגראפית הגלבוע הוא השלוחה הצפונית של הרי השומרון. רוב שטחי הגלבוע הוכרזו כרשות טבע, וההר הוא ביתם של חורשות טבעיות, סוגים שונים של בעלי חיים, וכמובן מלכת ההר—אירוס הגלבוע.
מבחינה מינהלתית מירב משתייכת למועצה האזורית בקעת בית שאן, שרוב יישוביה נמצאים למרגלות ההר ובעמק, המתפרש מסביב לעיר בית שאן. על ההר, בשכנות למירב, נמצאים כפר מלכישוע וקיבוץ מעלה גלבוע.
היישוב ממוקם בתוך הקו הירוק ("קו-התפר"), ליד הכפר הערבי ג‘ילבון שבגזרת ג‘נין. ב-2004 הושלמה הקמת גדר ההפרדה באזור, גדר המפרידה בין היישובים היהודים על ההר ובין הכפרים בנפת ג‘נין.
תקליקו על התמונה מצד שמאל כדי לראות מפה של אזור מירב (באדיבות המועצה האזורית עמק המעיינות).
ניתן גם לראות את מירב ממעוף הציפור במפות גוגל.

מרחקים

למרות מיקומה בראש הר הגלבוע, מירב נמצאת במרחק נסיעה סביר מרוב הערים הגדולות בישראל. הקליקו על המפה משמאל כדי לראות זמני נסיעה משוערים לערים בצפון הארץ ובמרכזה.

איך מגיעים אלינו

ממרכז הארץ

נוסעים בכביש 65 המוביל לכיוון עפולה דרך ואדי ערה. עוברים את צומת מגידו וממשיכים ישר לכיוון עפולה. פונים ימינה לכביש התענכים (כביש 675). ברמזור בצומת יזרעאל ממשיכים ישר ויורדים לכיוון עמק יזרעאל. בצומת נבות פונים ימינה בכביש 71 לכיוון בית שאן. ממשיכים ישר, עוברים שני רמזורים בדרך ומגיעים לצומת בית השיטה, שם פונים ימינה לכביש 669 לכיוון בית אלפא וירושלים. אחרי כקילומטר יש פניה ימינה לכביש 6666 העולה ליישובי הר הגלבוע. עולים בהר, עוברים ליד מעלה גלבוע, ממשיכים עם הכביש ומגיעים לצומת "טי", שם פונים ימינה וממשיכים ישר עד ליישוב.

מירושלים

מירושלים אפשר לנסוע דרך כביש הבקעה או דרך כביש 6 כדי להגיע למירב. אם נוסעים דרך בקעת הירדן, ממשיכים צפונה בכביש 90 עד שעוברים את המחסום שמצפון לכפר מחולה בצפון הבקעה. לאחר כמה ק"מ פונים שמאלה לפני מושב שדה תרומות בכביש 667 העולה ליישובי הר הגלבוע וממשיכים ישר כ-9 ק"מ עד ליישוב.

מצפון הארץ

אם באים מכיוון הגולן או טבריה, נוסעים דרומה בכביש 90 עד שעוברים את מושבי ביכורה מדרום לבית שאן. פונים ימינה בכביש 667 העולה ליישובי הר הגלבוע וממשיכים ישר כ-9 ק"מ עד ליישוב.
אם באים מכיוון הגליל, מגיעים לכביש עפולה-בית שאן (כביש 71). שם פונים שמאלה לכיוון בית שאן. ממשיכים עד לצומת בית השיטה, שם פונים ימינה לכביש 669 לכיוון בית אלפא וירושלים. אחרי כקילומטר יש פנייה ימינה לכביש 6666 העולה ליישובי הר הגלבוע. עולים בהר, עוברים ליד מעלה גלבוע, ממשיכים עם הכביש ומגיעים לצומת "טי", שם פונים ימינה וממשיכים ישר עד ליישוב.